söndag 17 februari 2008

Superman

Nattens dunktävling var kanske den roligaste någonsin, i mycket hård konkurrens med Vince Carters uppvisning 2000 och Jordan vs. Wilkens 1988.
Precis som jag antydde tidigare kom Dwight Howard ut med ett helt nytt game. Han lyckades med dunkar som ingen annan ens trott var möjliga och när det kom till kritan var han två klasser bättre än alla andra. Kolla in denna vettigt sammansatta sammanfattning med tv-sports två roligaste kommentatorer, Charles Barkley och Kenny Smith.



De fem bästa dunkarna som jag ser det:

1. Dwight Howards första - En omänsklig dunk från start till mål. Den räckvidd, den timing och den spänst som krävs besitter endast manchild själv.

2. Dwight Howards tredje - Påhittig, avancerad och oerhört vacker i repris. En helt ny dunk.

3. Dwight Howards supermandunk - Atletiskt kanske den allra mest imponerande. Det roligaste är förklaringen: "Well, I love the dance and my favourite song is Soulja Boy the Superman song. So I just decided to put on a cape and try to take of from as far as I can".

4. Jamario Moons första - Kliniskt ren, vacker att beskåda och tekniskt och atletiskt krävande.

5. Gerald Greens tårt-dunk - Fantastisk idé, nästan perfekt genomförande.

1 kommentar:

Petter sa...

Det är sånt här som får mig att fundera på att börja bli en basketball buff. Tack för det! Gillar verkligen er blogg annars, tittade in här för första gången bara för en timme sen. Ni finns i min länklista, och får således, förhoppningsvis, typ tre-fyra nya läsare (mig inkluderad).