tisdag 22 januari 2008

Slam harder

Spektakel och idrott hör egentligen inte ihop. Men det finns ett härligt undantag: NBA:s All-Star-helg. Stjärnorna lägger vardagshustle åt sidan till förmån för allmänt mys och hemvideoskapande. Bittra fiender är bästa kompisar och nästan vem som helst kan bryta ut i spontandans.
Sent i går offentliggjordes vilka fyra som ställer upp i årets dunktävling, och årets line-up ser mer än lovligt lovande ut. Eller vad säger ni om Gerald Green, Jamario Moon, Rudy Gay och Dwight Howard?

Jag sätter mina pengar på Howard. I flera intervjuer har han sagt att han är väldigt revanschsugen, något han kan vara med all rätt sedan Michael Jordan rånat honom på seger i fjol genom att endast ge honom en åtta för den ridikulösa klistermärkesdunken:


Gerarld Green satsar förstås på att försvara titeln från i fjol, sätt honom som andrahandsfavorit:


Det ryktas om att Jamario Moon kan göra en 720, men det tror jag först när jag ser det. Hur som helst, 27-årige rookien Moon är helt klart en utmanare:


Rudy Gay tror jag inte på, men hans facial på Luis Scola är riktigt elak:

1 kommentar:

Anonym sa...

SICK!